سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوش آمدی!

 

    

سرای عشق ما 

اینجا خانه ی ماست، هویت و شرف ماست و دین و ناموس ما.

ما خانواده ای هستیم اصیل در خانه ای مستحکم و با شکوه!

ما از یک نسلیم و یار یاور یکدیگر ما سنگ صبور یکدیگریم و سنگِ شیشه ی دشمن.

قلبی هستیم مهربان دستانی هستیم پرتوان و مشتی هستیم آهنی بر دهان ظالمان!

ای دشمنان نهان کنید ز ما آنچه یافته اید که تشنه ی یافتن گشته اند چشمان تیزبین ما!

بمانید و ببینید خواهیم یافت به یاری خدا آنچه نیافته اید و آنچه دریغ کرده اید ز ما!

در خون و مرام ما نیست تن به ذلت دادن شیوه ی ما نیست چون شما ظلم کردن...!

مکتب ما مکتب اقتدارست و مردانگی آزادمرد زیستن است و با شرافت مردن!

ترستان بیهوده نیست که بهر شکست کمر ظلم شما یا علی گویان کمر راست کرده ایم!

                                                                                 سعید احمدی

 

 

متن نامه ی سرگشاده که در تاریخ 29/10/1389 تحویل دفتر ریاست جمهوری شد

بسمه تعالی 

 اللهم عجل لولیک الفرج

به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر احمدی نژاد

 با عرض سلام خدمت رئیس جمهور محترم

 حقیقت این است که دولت شما عامل شکوفایی کشور عزیزمان در بسیاری از عرصه هاست و مردم فهیم و صبور ایران اسلامی به خوبی تفاوتها را احساس و از زحمات دلسوزانه ی شما قدردانی میکنند و دعاگوی شما و کلیه ی مسئولان دلسوز نظام هستند.

فرق با ما با شما این است که شما داخل گود هستید و ما تماشاگر مبارزه ی شما ولی تفاوت ما با تماشاگران دیگر این است که ما خیلی چیزها را نمیبینیم و خیلی از فنون را درک نمیکنیم ولی صبوریم و منتظر نتیجه میمانیم.

ما کارگران قشر صبوری هستیم ما شش سال صبر کردیم و باز هم صبر میکنیم به امید چشیدن تتیجه ی شیرین صبوری کردن در کنار کسی که با او اعتماد داریم چون فرزند خلف ولایت است و همه چیز ما از ولایت است.

ما بارها مشکلات کارگران و را مطرح کردیم و جوابی نشنیدیم و صبر کردیم گفتیم رئیس جمهور عزیزمان ما را فراموش نکرده و در حال فراهم کردن بستر مناسب برای تغیر در وضعیت نامناسب کارگران است. خبری نشد باز صبر کردیم و حتی دیگر نامه هم ندادیم گفتیم بگذاریم همانگونه که صلاح میدانید عمل کنید. حتی کوه رسانه ی ملی فریاد کارگران دورترین نقطه ی دنیا را انعکاس داد و فریاد ما را بلعید باز هم صبرکردیم. بعضی از کارفرمایان حرمت دستان پینه بسته ی کارگران که جای بوسه ی پیامبر اسلام(ص) بود را شکستند و ما باز هم صبوری پیشه کردیم. تعداد زیادی از کارخانه داران به هر قیمتی سرمایه انباشتند و به بهانه های گوناگون که صحت آن هیچگاه از طرف هیچکس مورد تحقیق قرار نگرفت از پرداخت حقوق ناچیز کارگران خودداری نمودند باز هم صبر کردیم...!

ما صبر کردیم و باز هم صبر میکنیم و از شما انتظار داریم که بیشتر مواظب اقشار ضعیف که صاحبان اصلی این انقلاب هستند باشید!

   آقای رئیس جمهور اگر دولت عادلانه و شفاف عمل کند دشمنان داخلی و خارجی نمیتوانند با مطرح کردن نابرابریها و شبهات، احساسات جامعه را تحریک کرده از آب گل آلود ماهی بگیرند. مردم باید دولت را پدر دانا و دلسوز خود بدانند. پدری که بین کارگران، کارمندان و... عدالت را رعایت میکند. وقتی اینچنین نبوده و فرزندی از سایه ی محبت پدر خارج شده فراموش گردد قلب بی نصیب از محبت او را گرگان در لباس میش صاحب خواهند شد و فرصت طلبان در این زمین مساعد که مورد غفلت کشاورز قرار گرفته هر بذری که دوست دارند خواهند ریخت...! امروز این بذرها ریخته شده و کمابیش به برکت دولتهای گذشته علفهای هرز نمایان گشته اند. ریشه کنی این علفها قبل از تخم ریزی و بازگرداندن این فرزند فراموش شده به آغوش خانواده،  دستان مهربان و روحیه ی عدالت خواه شما را میطلبد.  کارگران در انتظار خبر های خوش از جانب رئیس جمهور محبوبشان هستند!  امیدواریم که در سایه ی الطاف حضرت ولی عصر ارواحنا فداه همواره موفق و پیروز باشید!

در پایان از شما به دلیل اجرای دقیق و حساب شده ی طرح مهم و حیاتی هدفمند کردن یارانه ها و همچنین فراهم کردن زمینه ی شکوفای علمی کشور عزیزمان با جان و دل تشکر میکنیم!

به پیوست نامه ای که سال گذشته به دفتر ریاست جمهوری فرستاده بودیم و هرگز جوا بی به ما داده نشد را بار دیگر در شهر خودمان به شما تقدیم میکنیم و باز هم صبر میکنیم...!                                                                                                                      

                                                                               و من ا... توفیق

                                                                     جمعی از کارگران شهرستان یزد

   اللهم عجل لولیک الفرج

به ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران آقای دکتر احمدی نژاد

از جامعه کارگری یزد

   با عرض سلام و تبریک موفقیت مجدد شما در انتخابات و تشکر از عمل شجاعانه و بی نظیرتان در معرفی عوامل اصلی فساد.

  همانگونه که شاهد هستید کارگران مدتهاست که به فراموشی سپرده شده اند نه یادی از آنها می شود و نه کسی به مشکلاتشان رسیدگی میکند. حتی شما در مناظره های خود نامی از کارگران نبردید و برنامه های آینده ی دولت خود را برای بالا بردن سطح زندگی این قشر ضعیف اعلام نکردید و این امر باعث رنجش کارگران شد. همانگونه که آگاهید کارگران گردانندگان اصلی چرخ صنعت و عمران کشور هستند ولی با این وجود به آنها توجه نمیشود و از وضعیت معیشتی بدی برخوردارند! ما پیشنهاد میکنیم از کارشناسان اقتصادی خود بخواهید لیستی از مخارج ضروری زندگی یک خانواده ی متوسط چهار نفره تنظیم کرده حقوقی متناسب با این لیست تعیین کنند و ما به التفاوت حقوق فعلی و حقوق کارشناسی شده را از هر منبعی که صلاح میدانید تامین کنید. کاملا روشن است که هر چه کارگران دلگرم تر باشند و فکرشان کمتر درگیر مشکلات و کاستیهای زندگی باشد تولیداتی با کیفیت و کمیت بالاتر ارائه خواهند نمود. چرا نسبت به واگذاری سهام عدالت به این قشر اقدامی صورت نگرفته؟ آیا کارگران واجد شرایط نیستند؟ در جواب نامه ای در مورد افزایش حقوق کارگران اظهار داشته اید که این افزایش با میزان نرخ تورم محاسبه میشود! سوال ما این است که آیا می توان این را افزایش حقوق به حساب آورد و این به اصطلاح افزایش حقوق میتواند باعث متعادل شدن سطح زندگی کارگران شود؟ تا کی کارگران باید کمتر از حقشان حقوق بگیرند؟ حقیقت این است که کارگران با این حقوق نمیتوانند نیازهای ضروری زندگی خود را فراهم کنند و مجبور به اضافه کاری میشوند یا به شغل دوم رو می آوردند و این امر باعث اشباع کاذب ظرفیت بازار کار میگردد. کارفرمایان به جای گرفتن نیروی کار جدید (برای فرار از مالیات _ حق بیمه و ...) با شرایط تحمیلی کارگران را به اضافه کاری وادار میکنند(چهار ساعت اضافه کاری یعنی به کار گیری دو کارگر به جای سه کارگر) یا اینکه به صورت نیمه وقت از آنها استفاده میکنند حتی در بعضی شرکتها در صورتی که کارگری از اضافه کاری سر باز زند او را اخراج میکنند! به نظر ما در قدم اول باید حقوق کارگران را به صورت کارشناسی تعادل بخشید و در قدم بعد تدابیری منصفانه اتخاذ نمود تا برای کارفرمایان گرفتن نیروی کار جدید مقرون به صرفه تر از اضافه کاری کارگر باشد. مدتی قبل کارگران با اعتراض خود از تغییر قانون کار جلوگیری کردند چون می دانستند اعمال تغییرات یکطرفه و به زیان کارگران خواهد بود. متاسفانه بعد از گذشت چهار سال از دولت شما هنوز شاهد ظلم به جامعه ی کارگری هستیم! چه کسی مسئول تبصره های الحاقی به مواد قانون کار است؟ آیا منشا این تبصره ها که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام میرسد و عرصه را هر روز به کارگران تنگتر میکند وزارت کار است؟! چرا به کارفرمایان اجازه داده شده که با استفاده از اهرم قراردادهای موقت، قانون کار را بی اثر کرده با کارگران مثل برده رفتار کنند؟ آیا میدانید اگر کارگری حقش را مطالبه کند محکوم به اخراج است؟! آقای رئیس جمهور اینها از جان کارگران چه میخواهند و چرا کسی مانع آنها نمی شود...؟!

 

جامعه ی کارگری یزد بدینوسیله حمایت همه جانبه ی خود را از سیاست های دولت شما اعلام میدارد و خواهشمند است هر گونه که صلاح میدانید به صورت عالمانه به مشکلات کارگران رسیدگی نمایید!

                                                                                                و من ا... توفیق

                                                                                    جمعی از کارگران شهرستان یزد

 

 

 



مطلب بعدی : دلنوشته های من        مطلب قبلی : کودکستان




کد حباب و قلب
............ طراح قالب...........


کد آهنگ

کد موسیقی

قالب وبلاگ